A társaság eladásai 6,9 százalékkal 24,7 milliárd euróra (7521 milliárd forintra) nőttek az augusztus 31-én zárult üzleti évben, amelynek eredményeit most tették közzé. A gazdasági növekedésnek és az árcsökkentéseknek betudható bővülésben különösen az orosz, a kínai és a lengyel piac járt élen, míg a brit eladások 3 százalékkal csökkentek.
Az árcsökkentések ellenére a társaság nyeresége 10,3 százalékkal 3 milliárd euróra (913 milliárd forintra) nőtt.
A gyenge brit kiskereskedemi forgalom miatt a társaság 5 százalékkal csökkentette árait Nagy-Britanniában és 800 új terméket tett elérhetővé az internetes áruházában, amelynek forgalma 25 százalékkal emelkedett.
Az Ikea Kínában, Németországban, Norvégiában Oroszországban az USA-ban és Svájcban nyitott új áruházakat, amellyel 4000 új munkahely jött létre. Az 1940-ben alapított társaságnak ezzel 26 országban 287 áruháza van. A most folyó üzleti évben 3 milliárd eurót fordítanak terjeszkedésre: megnyitják első áruházukat Indiában, és újabbakat létesítenek Kínában, Japánban, Finnországban és Olaszországban.
Sören Hansen pénzügyi igazgató nehéz időszaknak nevezte az elmúlt évet, de - mint mondta - a költséghatékonyság a társaság lényegéhez tartozik. Szerencsére megvannak a forrásaink ahhoz, hogy biztonsággal át tudjunk navigálni a bizonytalan gazdasági időszakokon is - tette hozzá.