A konszern bevétele 27 százalékkal nőtt, 20,3 milliárd eurót tett ki. Üzemi eredménye (adó és kamatfizetés előtti eredménye - EBIT) 11 százalékkal, 1,5 milliárd euróra nőtt az előző évihez képest.

A vállalat egyszeri tételektől és árváltozási hatásoktól megtisztított - úgynevezett Clean CCS - üzemi eredménye az első félévben 38 százalékkal haladta meg a tavalyit, 1,6 milliárd eurót tett ki. Különösen a második negyedévben javult a CCS EBIT: 865 millió eurót tett ki, 82 százalékkal haladva meg a tavalyi második negyedévit.

A romániai leányvállalat, a Petrom az üzemi eredményhez 616 millió euróval járult hozzá a 2011 első félévi 578 millió euró után.

Az OMV közleménye szerint Líbiában a kitermelés a polgárháború előtti szint 90 százalékára emelkedett. Összességében négy százalékkal emelkedett az OMV kitermelése. A finomítói árrés is kedvezően alakult a nyersolaj-ár csökkenésének köszönhetően. A vállalat júliusban felújította a kitermelést Jemenben, mindamellett bizonytalannak ítéli meg a biztonsági helyzetet. A 2012-es év egészére hordónként 100 dollár feletti átlagos Brent nyersolajárra számít a vállalat. A második negyedévi magas finomítói árrés csökkeni fog az ismét emelkedő olajárak miatt a várakozások szerint. Líbiában egyelőre változatlan szintű kitermelésre számít az OMV.

Nabucco: fontos projekt, de kevés még a konkrétum

Az OMV fontos lépésként értékelte a végleges befektetői döntés irányában, hogy az azerbajdzsáni Shah Deniz 2. konzorcium a Nabucco West gázvezetéket választotta közép-európai szállítási lehetőségként. Az OMV mindig fontosnak tartotta, hogy kitermelői országok is részt vegyenek a Nabuccóban - jelentette ki Gerhard Roiss vezérigazgató egy bécsi sajtótájékoztatón. Mint mondta, biztos benne, hogy a Nabucco West tulajdonosi struktúrája eltérő lesz a jelenlegitől. Roiss arra a kérdésre válaszolt, hogy miként vélekedik arról, hogy Azerbajdzsán is érdeklődést mutat a társulás iránt.

Reinhard Mitschek, a konzorcium igazgatója egy júniusi nyilatkozatában szintén nem zárta ki új részvényesek, köztük a Shah Deniz 2. konzorcium valamely tagjának csatlakozását a Nabucco Westhez. Emellett a német Bayern Gas-zal jelenleg is folynak tárgyalások.

Roiss elhárította az arra vonatkozó újságírói kérdést, hogy a Nabucco minden társtulajdonosa részt vesz-e a tervezett következő tőkeemelésben. "Erről őket kell megkérdezni" - fogalmazott. A Nabucco árképzési mechanizmusáról még túl korai lenne pontosat mondani Roiss szerint. "Először tudnunk kell, hogy merre megy a vezeték és mely vásárlókhoz ér el" - mondta.

A Shah Deniz 2. földgázmező részvényesei június végén jelentették be, hogy a Nabucco rövidített változatát, a Nabucco Westet támogatják a gáz Közép-Európába szállítására. Ezzel a versenyből kiesett a Nabucco Westhez hasonló nyomvonalon tervezett Délkelet-Európai Vezeték (SEEP). A pályázaton részt vesz még az Olaszországig tervezett Transz-adriai Vezeték (TAP) is.