A Scania kitartott amellett, hogy ártatlan, ezért nem vett részt abban a megállapodásban, amelyben a négy másik kartellező - a Daimler, a Volvo, a DAF és az Iveco - a bírság tíz százalékos csökkentése fejében elismerte, hogy jogellenesen járt el.
A kartellre a német MAN gyártó hívta föl az Európai Bizottság figyelmét, ezért mentesült a bírság alól.
A nehéz-tehergépjárműveket és nyerges vontatókat gyártó vállalatok 1997-től 14 éven át egyeztetett időpontban vezették be az új károsanyag-kibocsátási technológiákat, és megállapodtak teherautóik nagykereskedelmi árairól. Az Európai Bizottság rekordmértékű, 2,9 milliárd eurós kartellbírságot vetett ki négy vállalatra.
A legnagyobb bírságot, 1,01 milliárd eurót a Daimler kapta, a Volvóé 670,45 millió, az Ivecóé 494,61 millió, a DAF Trucksé 752,68 millió euró. A Scania 401 millió eurót fizet.