A jövő év elejétől lesz kapható az indiai autókereskedőknél a Tata Nano miniautó ráncfelvarráson átesett változata, amelytől az ország legnagyobb hazai tulajdonban lévő autógyártója azt várja, hogy feledteti a típus csalódást keltő eddigi szereplését - jelentette a BBC. A 2009-ben bemutatkozott járművet a világ legolcsóbb autójának kiáltották ki, mégsem viszik a vevők.
Átlépte a 100 kilométer/órát a végsebesség
A felújított változat a korábbinál több színben lesz kapható - bizonyára az autó olcsóságát próbálják feledtetni a felnőttes színelnevezések. A vásárló válogathat gyöngy és csend fehér, rúzs vörös, tenger kék, meteor ezüst, mojito zöld, papaya narancs, napfény sárga, pezsgő arany és egy meghatározhatatlan kinézetű "neon" színű árnyalat között. Az autó belső borítását a Nano-vásárlók kérésének engedve szintén igényesebbé tették
Az autó 642 köbcentis motorjának teljesítménye három lóerővel, 38 lóerőre emelkedik, amellyel a Nano szerencsés körülmények között maximum 105 kilométer/órás száguldásra is képes lehet. A szerény teljesítmény ellenére 100 kilométerenként négyliteres átlagfogyasztással kell számolniuk a tulajdonosoknak.
Nem hiányzott a fedélzeti tűz
Sűrített méretei miatt a Nano nélkülözi a hangszigetelést - bár állítólag az új változat csendesebb lesz elődjénél -, azonban ennél zavaróbb lehetett, hogy számos autó kigyulladt. Válaszul a Tata kénytelen volt biztonsági javítást felajánlani az forgalomban lévő autók tulajdonosainak.
Az óriási csinnadrattával beharangozott Nanóból, amelyért beugró áron mindössze 2700 dollárt kell fizetnie a vevőknek, jóval kevesebb fogy a vártnál. A Tata évi félmillió autó eladását tervezte, ehelyett a hároméves összes értékesítés csak a napokban lépte át a 100 ezer darabot és idén eddig 85 százalékkal kevesebb Nanót adtak el, mint tavaly - írta a Caradvice.com.