Nem túl jól alakult a Renault első fél éve: a vállalat ugyan majdnem két százalékkal növelte értékesítését a világpiacon, ám Európában 0,7 százalékponttal, 10 százalékra esett piaci részesedése - jelentette a Wall Street Journal. Franciaországban majdnem tíz százalékkal kelt el kevesebb Renault, mint egy évvel korábban, ezért a cég piaci részesedése 3,3 százalékponttal, 25,2 százalékra mérséklődött. A Renault márkajellel értékesített autókból 5,7 százalékkal többet adtak el, míg a cégcsoport fapados autója, a Dacia háromszázalékos visszaesést szenvedett el. A két márkából 1,14 millió, illetve 117 ezer talált új gazdára.

Az elmúlt hónap az átlagosnál érezhetően rosszabbul alakult: az autógyártó világszintű eladásai közel nyolc százalékkal zuhantak, ezen belül a Renault-k értékesítése több mint négy, a Daciáké 17 százalékkal hanyatlott. A cégvezetés közleményében szomorúan állapította meg, hogy Franciaországban a rendelésállomány 18 százalékkal maradt el a tavalyitól. Ennek ellenére az idei hazai eladások visszaesésre adott előrejelzést mínusz nyolc százalékról mínusz 4-6 százalékra javították. Európában 2011-ben stagnálhat a cég pozíciója, mag a világ többi részén 3-4 százalékos javulást várnak.

A feltörekvő piacokon jól teljesít a cég: az első fél évben Európán kívül, elsősorban Brazíliában és Oroszországban 20 százalékkal növelte eladásait. A dél-amerikai ország immáron a Renault harmadik legnagyobb piaca Franciaország és Németország után.