Az elképzelések szerint az első Nespresso Cafe Bécsben nyílna meg kísérleti jelleggel, majd a tapasztalatok alapján további kávézók követnék Londonban és más európai nagyvárosokban. A Nestlé, a világ legnagyobb forgalmú élelmiszeripari csoportja a kávézók megnyitásával közvetlenül az amerikai Starbucks Corp. vállalattal kívánja felvenni a versenyt.
A Nestlé a Nespresso márkával 4,5 milliárd svájci frank forgalmat bonyolított 2014-ben. A Nespresso egyúttal a Nestlé legjövedelmezőbb márkája is 30 százalékos nyereségkulccsal, ami magasabb a Nescafé nyereségkulcsánál is.
A Nespresso nyereségessége azonban az utóbbi években nyomás alá került a más gyártók által készített és a márka kávéfőző gépeivel kompatibilis kapszulák terjedése miatt. Az eladások növekedési üteme a 2009-es 29 százalékról 2014-re 14 százalékra lassult a zürichi Bank Vontobel számításai szerint. Elemzők az eladások növekedési ütemének 8-12 százalékra csökkenését várják az elkövetkező öt évben.
A Nespresso és a Do & Co 50-50 százalékos közös vállalata március második felében nyitja meg bécsi kávézóját, majd valamikor az év második felében a londonit.