A H&M nettó értékesítése 6 százalékkal nőtt idén márciusban, mely lassulást jelentett 2022 első negyedévének 23 százalékos növekedéséhez képest. A cég részvényei 8 százalékkal csökkentek, miután a H&M vezetője bejelentette, hogy a vállalat nyeresége jóval elmarad az elemzők várakozásaitól.
2021 novembere és 2022 februárja között 282 millió svéd korona (30 millió dollár) volt a cég bevétele, mely jelentősen elmaradt az 1,1 milliárd koronás elemzői várakozásoktól. A nyereség visszaesésének okai az ukrajnai háború, a Covid miatti fogyasztói hangulat megváltozása, illetve a H&M technológiai befektetései. Ráadásul a svéd ruhaipari vállalat felfüggesztette a termékeinek eladását Oroszországban, és összesen több mint 200 üzletét volt kénytelen bezárni Fehéroroszországban, Ukrajnában és Oroszországban.
A háború előtt még Oroszország volt a H&M hatodik legnagyobb piaca, és a bevételeinek 4 százaléka az országból származott, az ukrajnai bevételei viszont csak 0,2 százalékosak, a fehéroroszországiak pedig 0,1 százalékosak voltak.
Az elmúlt időszak nehézségeit tetézte, hogy a H&M ötödik legnagyobb piacán, Kínában bojkottot hirdettek a vállalat ellen amiatt, hogy a cég aggodalmát fejezte ki a Hszincsiang tartományban zajló gyapottermelés során alkalmazott kényszermunkával kapcsolatban.
Most, hogy újra terjed a koronavírus Kínában, a vállalat kénytelen ismét átmenetileg bezárni több mint 40 üzletét a hatósági intézkedések miatt.
Elemzők szerint ugyan a H&M volt az első olyan ruhaipari vállalat, mely az ukrajnai háború miatti visszaesést jelentett be, azonban a versenytársaitól hasonló adatokra lehet majd számítani a közeljövőben. A H&M azon célja pedig, hogy 2030-ig megduplázza az eladásait, egyelőre nagyon messzinek tűnik.