A világ legnagyobb ruházati kiskereskedelmi üzletláncának szerdai jelentése szerint 521 millió euróra nőtt a nettó nyeresége a február-áprilisi időszakban. Az értékesítési árbevétel 17 százalékkal, 4,37 milliárd euróra nőtt ugyanebben az időszakban. A kiemelkedő pénzügyi eredményhez a szakértők szerint hozzájárult az euró árfolyamának gyengülése a dollárral szemben és az európai gazdaság feléledése is.
A világszerte több mint 6700 üzletet működtető Inditex beszerzési stratégiája miatt riválisainál gyorsabban tudott reagálni fő piacain, Spanyolországban a szokásosnál melegebb, más európai országokban pedig a megszokottnál hűvösebb időjárásra.
Az Inditex logisztikai modellje jelentős mértékben támaszkodik az információtechnológiára, minden üzletben adatokat gyűjtenek a vásárlók ízléséről, az eladott termékekről.
Az Inditex egyik legnagyobb vetélytársa, a H&M értékesítései tíz százalékkal nőttek áprilisban éves összevetésben, májusra is 8 százalékos növekedést vár a svéd ruházati üzletlánc.