A kínai légitársaságoknak 2040-ig 8700 új repülőgépre lesz szükségük, ami 1,2 százalékkal magasabb, mint a tavalyi, 8600 gépre vonatkozó korábbi előrejelzés. Ezek értéke a listaárak alapján 1470 milliárd dollár lenne - áll az amerikai repülőgépgyártó közleményében a Reuters szerint.
Az 1,2 százalékos növekedés ellentétben áll a Boeing tavalyi 6,3 százalékos növekedési előrejelzésével, amely a világméretű koronavírusos zárlatok idején Kínát a légi közlekedési piac legnépszerűbb szereplőjévé tette. A hónap elején a Boeing felfelé módosította a globális repülőgép-keresletre vonatkozó hosszú távú előrejelzéseit is, mivel a belföldi piacokon, például az Egyesült Államokban erőteljesen fellendült a kereskedelmi légi közlekedés.
"Ígéretes lehetőségek vannak a nemzetközi hosszú távú útvonalak és a légi áruszállítási kapacitás jelentős bővítésére" - mondta Richard Wynne, a Boeing kereskedelmi részlegének kínai marketingért felelős ügyvezető igazgatója.
"Hosszabb távon lehetőség van a fapados légitársaságok növekedésére, ami tovább növeli az egyfolyosós gépek iránti keresletet" - magyarázta a cégvezető.
A Boeing előrejelzése szerint a következő 20 évben közel 6500 új egyfolyosós repülőgépre lesz szükség, míg Kína széles törzsű flottája - beleértve az utas- és teherszállító modelleket is - 1850 új gépet igényel, ami a teljes szállítás 20 százalékát teszi ki.
A légi áruszállítási piac a kínai e-kereskedelmi kereslet fellendülésével a Boeing egyik fő célpontjává, majd sikere zálogává vált, akkor is, amikor az amerikai repülőgépgyártó a kereskedelmi feszültségek és a 737 MAX letiltása miatt az utasszállító repülőgépek értékesítésével küzdött.