Az amerikai Boeing a kínai piacban látja a megmentőt, mert miközben máshol csökken a kereslet az új repülőgépek iránt, addig a gazdasági növekedés és a turizmus fejlődése miatt Kínában kitűnő üzleti lehetőségek vannak.

A repülőgépgyártó szerint 2032-re minden hatodik új repülőgépet Kínában adhatnak el. A cég számításai szerint 2012-2032 között 5580 repülőt adhatnak el az ázsiai országban, összesen 780 milliárd dollár értékben. Az egy évvel korábbi becslésben még csak 5260 repülőgép eladását tervezték ebben az időszakban.

A cég szerint a következő két évtizedben éves szinten 7 százalékkal fog növekedni a kínai légi forgalom, ezen belül 7,2 százalékkal a hosszabb utak száma, összességében meghaladva a globális 5 százalékos forgalmi növekedést.

A növekedés motorja a Kínán, illetve az Ázsián belüli turizmus lesz. 2032-ra kínai légitársaságok bonyolíthatják le a világ teljes légi forgalmának 16 százalékát a mostani 11 százalék helyett.