A honlapján pénteken közzétett nem auditált adatok szerint a vállalat árbevétele éves összevetésben 44 százalékkal, 6,54 milliárd jüanra (923,8 millió dollárra) emelkedett. Elemzők 4,97 milliárd jüanra számítottak - írja az MTI.
A Pinduoduo működési költségei 57 százalékkal, 9,1 milliárd jüanra (1,28 milliárd dollárra), az értékesítési költségek pedig 109 százalékkal, 1,83 milliárd jüanra (258,48 millió dollárra) kúsztak fel. A működésből származó veszteség több mint kétszeresére, 4,39 milliárd jüanra (621 millió dollárra) nőtt.
Kapcsolódó
Az adózás utáni veszteség 4,11 milliárd jüant (581,7 millió dollárt) tett ki, egy amerikai letéti részvényre (ADS) számítva 3,54 jüant (50 dollárcentet). Az egyszeri tételeket nem számolva az egy ADS-re jutó veszteség 2,73 jüan volt, jócskán meghaladta az elemzők által várt 1,97 jüant.
A március 31-ével zárult 12 hónapban a Pinduoduo aktív használóinak száma 42 százalékkal, 628 millióra emelkedett, kezd felzárkózni a 726 millió aktív fogyasztóval piacvezető Alibabához. Májusban a napi megrendelések száma már közel volt a 65 millióhoz, míg a járvány kirobbanása előtt 50 millió körül mozgott.
Az öt évvel ezelőtt alapított, sanghaji székhelyű vállalat korábban arról volt ismert, hogy olcsó termékeket kínált a pinduoduo.com nevű portálon. A legnagyobb versenytársaival, az Alibabával és a Jingdonggal (JD.com) vívott küzdelem keretében azonban tavaly stratégiát váltott, és megcélozta a nagyvárosokban élő tehetősebb fogyasztókat, miközben igyekezett megtartani piaci fölényét a vidéken élők körében. A vevőket csalogató jelentős árkedvezmények miatt azonban működési költségei is meredeken emelkedtek.
A Pinduoduo-részvények 66,14 dolláron, 10,16 százalékos pluszban forogtak pénteken nyitás után egy órával a New York-i tőzsdén, ahova 2018 júliusában 19 dolláros árfolyamon vezették be. Az elmúlt 52 hétben 18,46 és 69,5 dollár között mozgott az árfolyama, a maximumot éppen a héten, kedden érte el.