A TANK-kal a nálunk is ismert Jeepnek és a piaci bevezetés alatt álló Ford Broncónak kívántak hadat üzenni. Míg a hagyományos japán márkájú, és főként thaiföldi gyártású 4x4-es pick-upok és szabadidős járművek piaci részaránya 2022-ben tovább csökkent az igényesebb és környezettudatosabb járműpiacokon, addig a kínai GWM cég egy benzines-hibrid, kapcsolható 4x4-es meghajtású modellel rukkolt elő – számolt be róla az Agroinform.
A GWM Tank 300 tavaly év végén került piacra. Egy igazi alvázas, 5 ajtós, 5 személyes hibrid terepjárót kínálnak a vásárlóknak, Ausztráliában például 55.990 dollártól (14 millió Ft). A gépkocsi hasznos teherbírása mindössze 400 kiló körüli, de jó vontatási képességgel rendelkezik. A nagyobb Tank 500 Hybrid a tervek szerint 2023 folyamán debütál.
Turbó benzinmotor és kilencfokozatú sebességváltó
A Tank 300-ast egy 2,0 literes, négyhengeres turbó benzinmotor hajtja, kilencfokozatú hibridmodulos automata sebességváltóval és kétfokozatú osztóművön keresztül. A benzinmotor teljesítménye 180 kW (245 LE), 5500-6000 percenkénti fordulatszámon és 380 Nm nyomatékú, 1700-4000 fordulat/perc tartományban. Az elektromotor további 78 kW-ot (106 LE) és 268 Nm-t szolgáltat, ami több mint elegendő a gyárilag megengedett 2500 kg össztömegű vontatmányhoz.
A magyar állami terepjárók száma is megnövekedett az elmúlt években. 2021 elején eredeti egymilliárdos keretet másfél milliárdra emelte az egyterű terepjárók beszerzésénél a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF). A KEF a jogszabály által a központi beszerzés alá utalt állami szervek, és az önként csatlakozó intézmények számára folytat beszerzést. A beszállító itt viszont nem egy kínai cég, hanem a Porsche Lízing és Szolgáltató Kft.