Nagyon kevés cég vállalja igazán, hogy csökkenti üzleti útjainak számát és igazán erre, vagy egyéb környezetvédelemre utaló motivációt sem látnak a Transport&Environment és a Stand.earth vállalatok közös felmérésükben.
A vállalati légi közlekedést vizsgáló új rangsorból kiderül, hogy ugyan több társaság már dolgozik a kibocsátások csökkentésén, ennél azonban jóval több intézkedésre lenne szükség.
Nyolc vállalat, köztük a Zurich Insurance Group, a Lloyds Banking és az Ernst & Young áll a legmagasabb helyen a vállalati utazásokból származó kibocsátások csökkentésére irányuló terveik tekintetében. A Zurich Insurance vállalta, hogy 2022-ig 70 százalékkal csökkenti az üzleti utazások számát. A Lloyds Banking 2021-ig 50 százalékkal, az Ernst & Young pedig 2025-ig 35 százalékkal redukálná azokat.
A T&E és a Stand.Earth új Travel Smart kampányának részeként indított rangsor 230 amerikai és európai vállalatot rangsorol kilenc mutató alapján.
Az elemzés rávilágít arra, hogy egyes globális vállalatoknak milyen jelentős erőfeszítéseket kell még tenniük a vállalati utazásokból származó kibocsátások csökkentése érdekében.
Mindeközben a Vodafone, a Renault és a L'Oréal olyan célokat tűztek ki, amelyekben végül nem vállaltak időbeni teljesítést.
Ezeket a vállalatokat viszont minél előbb ösztönözni kellene arra, hogy megfelelő és ambiciózus vállalásokat tegyenek az üzleti utazások terén, és ezzel hozzájáruljanak az üvegházhatású gázok globális kibocsátásának csökkentéséhez.
Denise Auclair, a T&E vállalati utazási kampánymenedzsere elmondta: "A világjárvány bebizonyította, hogy a vállalatok ugyanolyan hatékonyak és még hatékonyabbak is lehetnek, ha kevesebbet repülnek, és ezzel egyidejűleg csökkentik a kibocsátásukat."
2019-ben az üzleti utazások a légi közlekedés mintegy 15-20 százalékát tettek ki. A Covid-járvány azonban hatalmas sokkot okozott az ágazatnak, és az üzleti utazásokra fordított kiadások 2020-ra 52 százalékkal csökkentek, a 2019-es 1,4 milliárd dollárról 2020-ra 694 millió dollárra.