A német hírmagazin hírportálján közölt értesülés szerint elvi megállapodásra jutottak a több légitársaságot összefogó vállalatcsoport és a szövetségi kormány hetek óta tartó tárgyalásain. A tervezett megállapodás szerint az állam 25 százalék plusz 1 részvény tulajdonrészt szerez a cégben, és a szövetségi kormány két főt delegálhat a felügyelőbizottságba. A társaság cserébe tőkeinjekcióhoz jut az MTI híre szerint.
A Lufthansát kezdettől, tavaly év végétől erősen megviseli a koronavírus-járvány miatti visszaesés a légiközlekedésben. Flottájának nagyjából 90 százalékát ideiglenesen kivonták a forgalomból, a dolgozók ugyancsak 90 százaléka kényszerszabadságon van, a kormány pedig már március közepén elindította a járvány miatt bajba került vállalatok támogatását szolgáló programjait, mégis csaknem két hónapon keresztül nem sikerült megegyezni.
A Lufthansa vezetősége azt akarta elérni, hogy az állam legyen csendestárs, vagyis a kormány csak tőkével vegyen részt a vállalkozásban, és ne szóljon bele vállalatirányítási ügyekbe. Sajtójelentések szerint azt is mérlegelték, hogy az állami támogatás helyett inkább fizetésképtelenséget jelentenek és csődvédelmi eljárás keretében újjászervezik a céget.
A kormánypártok közül a Kereszténydemokrata Unió (CDU) és a bajor Keresztényszociális Unió (CSU) hajlandó lett volna a csendestársi megoldásra, koalíciós partnerük, a Német Szociáldemokrata Párt (SPD) viszont ragaszkodott ahhoz, hogy a kormány a támogatás fejében szerezzen nagyobb befolyást a vállalat ügyeiben, vegyen részt például a személyzeti politikával és az éghajlatváltozással összefüggő kérdések eldöntésében.
A megállapodást végül szerdán, a CDU-s kancellár és a szintén CDU-s gazdasági miniszter, Angela Merkel és Peter Altmaier, valamint az SPD-s pénzügyminiszter, Olaf Scholz közreműködésével hozták tető alá. Véglegesítéséhez rendkívüli közgyűlést kell tartani.
Angela Merkel egy más ügyben tartott szerda esti berlini sajtótájékoztatón kérdésre válaszolva csak annyit mondott, hogy elérhető közelségben van a megállapodás.
A csoporthoz a névadó Lufthansa mellett az Eurowings, az osztrák Austrian Airlines, a svájci Swiss és Edelweiss Air légitársaság, valamint a belga Brussels Airlines diszkont légitársaság tartozik. Tavaly 145 millió utast szállítottak, ami 2,3 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A világszerte 135 ezer embert foglalkoztató cégcsoport korábban 4500 személy felvételét tervezte 2020-ra. Az utóbbi hetekben naponta átlagosan mindössze 3000 utast szállítottak, és azzal számolnak, hogy el kell bocsátani 10 ezer alkalmazottat.