A lap szerint a légitársaság szóvivője a keddi vezetői tanácskozás után úgy nyilatkozott, hogy ez a döntés nélkülözhetetlen a társaság fennmaradásának biztosításához, mivel a válság rendkívül negatív hatást gyakorolt a vállalat pénzügyeire, és a légi utazás iránti kereslet még mindig nagyon korlátozott.
A Brussels Airlines, amely a Lufthansa német légitársaság leányvállalata, mintegy négyezer főt foglalkoztat, a bejelentés az alkalmazottak negyedét érinti. A döntés értelmében a társaság megválik repülőgép flottájának 30 százalékától is, az 54 légijárműből 16-tól, továbbá 39-ről 30-ra csökkenti európai, és 10-ről 8-ra távolsági járatai számát.
A lap információi szerint a vállalat már a járvány előtt tervezett szerkezetátalakítást profitabilitása javítása érdekében, miután 2019-ben nettó vesztesége 40,6 millió euró volt. A járvány miatt bekövetkezett veszteség eddig már eléri a napi 1 millió eurót. Az előrejelzések azt mutatják, hogy a következő évben akár 30 százalékkal is csökkenhet a kereslet a Brussels Airlines járatai iránt, és a légitársaság csak 2023 után lehet újra rentábilis.
A belga kormány a járványra adott válaszként létrejött uniós ideiglenes támogatási keretrendszer alapján 290 millió euró összegű segélycsomagról folytat tárgyalást a Brussels Airlines vezetőségével.