A tárcavezető elmondta, hogy az állam által garantált 5 milliárd eurós bankkölcsönt kaphat a Renault autógyár is, amelynek 15 százalékos részvényese a francia állam.
Az Air France számára nyújtott hitelből 4 milliárd euró az állam által 90 százalékban garantált bankkölcsön, 3 milliárd euró pedig közvetlen állami kölcsön - jelezte a tárcavezető az MTI szerint.
"Meg kell mentenünk a nemzeti vállalatot" - fogalmazott Bruno Le Maire, történelminek minősítve a mentőövet. Arra is felhívta a figyelmet, hogy a légitársaság államosítása nem szerepel napirenden.
A Renault esetében mintegy 5 milliárd eurós, az állam által szintén 90 százalékban garantált bankhitelről van szó.
A francia légitársaság csaknem összes repülőgépe parkolópályára került, miután a Covid-19 fertőzés miatt Franciaországban szigorú kijárási korlátozások léptek életbe március 17-én. A gazdasági tárca szerint a hitelek elsődleges célja 350 ezer közvetett és közvetlen munkahely megmentése.
"A támogatási mechanizmussal, amely az Európai Bizottság jóváhagyásától függ, az Air France-KLM cégcsoport szavatolni tudja az Air France-nak azokat az eszközöket, amelyekkel teljesíteni tudja kötelezettségvállalásait, folytatva az átalakulást ahhoz, hogy alkalmazkodni tudjon egy olyan ágazatban, amelyet a globális válság teljesen átalakít" - írta a légitársaság közleményében.
Bruno Le Maire elmondta: a támogatás "nem egy kitöltetlen csekk".
"Meghatároztuk a feltételeket az Air France-nak... ugyanis a franciak pénzéről van szó, így az Air France-nak ezentúl rentábilisabbnak kell lennie. Valamint meghatároztuk az ökológiai feltételeket. Az Air France-nak a környezetvédelmet leginkább tiszteletben tartó légitársasággá kell válnia" - mondta a miniszter.
A francia légitársaság jelezte, hogy a holland állam hasonló módon kívánja támogatni a cégcsoport másik tagját, a KLM légitársaságot.