A sztrájk miatt a Lufthansa több budapesti járatát is törölte. A napi öt frankfurti járatból a Lufthansa hármat törölt, nem indul el Budapestről a 1335-ös, a 1337-es és a 1345-ös sem. A Wizz Air járata menetrend szerint közlekedik. Münchenbe kedden négy járatot hirdetett meg előzetesen a német légitársaság, ezek közül a 1677-es, illetve a 1681-es nem indul el Budapestről.

A Ver.di szakszervezet felhívására a frankfurti, a müncheni, a kölni és a brémai repülőtéren a földi csomagkezelő és támogató személyzet, valamint a reptéri tűzoltóság egy része is munkabeszüntetést tart kedd hajnal 5 óra és délután 18 óra között. Emiatt a Lufthansa 1600 menetrend szerinti járatából nyolcszázat törölt, köztük 58 nagy távolságú járatot. A járattörlések mintegy 90 ezer utast érintenek. A menetrend várhatóan szerdán áll helyre.

A Lufthansa hétfőn alternatív menetrendet tett közzé, és arra kérte az utasokat, hogy a Lufthansa.com webhelyen ellenőrizzék járatuk állapotát. Azok az utasok, akik megadták eltérhetőségüket a légitársaságnak, SMS-ben vagy e-mailben kapnak értesítést. Az elérhetőségi adatok bármikor ellenőrizhetők és frissíthetők a www.lufthansa.com webhely "My Bookings" területén. Az utasok a Facebookon és a Twitteren is kérhetnek automatikus tájékoztatást járataikról.

A Lufthansa azokat az utasokat, akiknek a járatait nem érinti sztrájk, arra kéri, hogy érkezzenek korábban a repülőtérre, mivel várakozásra lehet számítani. A járat érintettségétől függetlenül, a Lufthansa minden olyan utasa, aki keddre foglalt repülőjegyet Frankfurtból és Münchenből induló vagy oda érkező járatra (a SWISS által üzemeltetett járatok kivételével), ingyen módosíthatja foglalását egy hét napon belüli másik járatra.

Németországon belül az utasok - szintén a járat érintettségétől függetlenül - vonattal is utazhatnak. Ehhez Deutsche Bahn vonatjegyre kell átváltaniuk repülőjegyüket a Lufthansa.com webhely "My Bookings" felületén.

Németországban több szakszervezet felhívására tartanak a következő napokban figyelmeztető sztrájkokat bérköveteléseik nyomatékosítására, és nemcsak a négy repülőtéren, hanem több városban és régióban is munkabeszüntetés várható a tömegközlekedéstől kezdve, a bölcsődéken és kórházakon keresztül a szemétszállításig.

A nagy szakszervezetek, így a Ver.di, a GEW és a DBB, 6 százalékos béremelést követelnek, és azt akarják, hogy legalább havi 200 euróval emelkedjen a közalkalmazottak jövedelme. Az állam nevében tárgyaló belügyminisztérium szerint a 6 százalékos követelés nyilvánvalóan túl magas, és lehetetlen teljesíteni.

Air France: a hatodik sztrájk február óta

A légitársaság vezetőségének hétfői tájékoztatása szerint a járatoknak 75 százaléka fog közlekedni kedden, a sztrájk előző napjaihoz hasonlóan.
A tengerentúli járatok 65, az európaiaknak 73, a belföldieknek pedig mintegy 80 százaléka indul el kedden. A francia légitársaság eddig egy induló és egy érkező budapesti járatát törölte, nem jön Párizsból 9.05-kor az AF1394-es, illetve nem indul el Budapestről 9.50-kor az AF1395-ös járata.

Az ágazatban dolgozó 11 szakszervezet béremelésért sztrájkol, további két, kétnapos munkabeszüntetést tart április 17-18-án, valamint 23-24-én.
A légiközlekedési szakszervezetek 6 százalékos béremelést akarnak, míg a cégvezetés a fizetések reálértékét megtartó 1 százalékos emelésre lát lehetőséget. A menedzsment szerint nem lehet teljesíteni a dolgozók követelését úgy, hogy ne sérüljön a cég hosszú távú növekedési terve. A francia légitársaságnál 2011 óta nem volt béremelés.

Vasutasbajok

Hétfőn folytatódott a vasutasok április elején kezdődött, három hónapon át tartó, kétnaponkénti sztrájkja is a kormányzati reformterv ellen, miközben a nemzetgyűlésben megkezdődött a törvénytervezet vitája.

A munkabeszüntetés szombat este kezdődött második szakaszában a vasutasok negyede vett részt, ami valamivel kevesebb, mint az első szakaszban, akkor a dolgozók harmada sztrájkolt. Hétfőn a szuperexpresszeknek (TGV) 20 százaléka, a gyorsvonatoknak pedig csak a harmada indult el. Kedden normál menetrendben közlekednek a vonatok, a sztrájk csütörtök este folytatódik.

A kormány egyik fő célja, hogy megszüntesse a vasúti dolgozók kivételezett helyzetét, amely a munkahelyek életre szóló szavatolását és az 50 és 55 év közötti nyugdíjba vonulást teszi lehetővé, miközben a franciák többségére a 62 éves nyugdíjkorhatár vonatkozik. Az új szabályozás a cégnél jelenleg dolgozókra nem vonatkozna. Ezenkívül az adósságrendezést megelőzően a kormány változatna az SNCF státuszán is, hogy a vasútpiaci liberalizáció beindítására versenyképessé tudjon válni a pazarlónak tartott állami vállalat.