A Rostec és a Bombardier a 2013-as moszkvai MAKS repülőgép szalonon állapodott meg közös vállalat létesítésében a 78 üléses modell gyártására Uljanovszk térségében a regionális repülőgépek rohamosan növekvő oroszországi belső piacának ellátására.
A gépek összeszerelése 2016-ban indult volna meg. A Rostec már 50-et meg is rendelt a gépekből, listaáron összesen 1,6 milliárd dollárért.
Pierre Beaudoin, a Bombardier ügyvezető igazgatója már a múlt héten jelezte, hogy az ukrajnai fejlemények miatt könnyen lehet, hogy kútba esik az együttműködés. "Ma már a közös vállalkozás ejtéséről tárgyaltunk" - mondta a vezérigazgató hétfőn, hozzátéve, hogy vállalata csatlakozik a szankciókhoz, bármi legyen is az.
Dmitrij Rogozin, a védelmi ipar felügyeletét ellátó miniszterelnök-helyettes két héttel ezelőtt kételyeinek adott hangot, hogy Oroszországnak előnyére válna egy közös vállalat a Bombardierrel, mivel elsősorban saját gyártású repülőgépekre van szüksége. A miniszterelnök-helyettes a 44 üléses Ilyushin 112 utasszállító és cargo hibrid gép leállított fejlesztésének újraindítását részesítené előnyben.
Legolvasottabb
Provokáció vagy véletlen? Lengyel vadászgépek árnyékként követték az orosz felderítőt
Leállították a karácsonykor eltűnt úszók keresését
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Hiába mentek utcára a fuvarozók, egy tollvonással pontot tett az ügy végére a kormány
Üzenetet küld az állam a betegeknek: új szabály jön az EESZT-ben, ennek sokan nem fognak örülni
Nyugdíjasok figyelem: itt a bejelentés, ekkor kapnak pénzt 2026-ban
Csilliárdokat keresnek ezek játékosok – ők lettek 2025 leggazdagabb sportolói
Ez már nem csak egészség: rekordot döntött egy váratlan pénzügyi megoldás