Május 1. és 11. között leállt a termelés az orosz AvtoVaz, amit hivatalosan "májusi szünettel" indokoltak. (Képünk illusztráció, ezt a modellt már nem gyártják.)

Az 52 ezer embert foglalkoztató,  a Renault-Nissan 61,7 százalékos tulajdonában lévő AvtoVaz cégnél idén már nem először áll le a termelés: január 1. és 12. között újévi szünetet tartottak, ezt rögtön megtoldották hat nappal, amikor szabadságra küldték a cég összes dolgozóját. A vállalatnál július 27. és augusztus 16. között szintén szabadságolják a munkavállalókat.

Több év erős növekedés után az autóeladások tavaly jelentősen csökkentek, ahogy az orosz gazdaság gyengülni kezdett az olajárak zuhanásának és a nyugati szankciók bevezetésének következményeként. A rubel árfolyama meredeken esett, ami a fogyasztókat arra kényszerítette, hogy halasszák el a nagy értékű termékek megvásárlását.

A több mint hatszáz, Oroszországban tevékenykedő európai vállalatot tömörítő Association of European Businesses (AEB) üzleti érdekképviseleti szervezet 25 százalékos, a PricewaterhouseCoopers (PwC) pénzügyi tanácsadó cég 25-35 százalékos járműeladás-csökkenést valószínűsít az idei évre. Márciusban 139 850 személygépkocsit és kishaszongépjárművet értékesítettek az országban, ami 42,5 százalékkal kevesebb tavaly márciushoz képest. Februárban 37,9 százalék, januárban 24,4 százalék csökkenést regisztráltak.