A sikeres bemutató repülés jelentőségét növeli, hogy elősegíti egy általános, a fenntartható üzemanyagokra vonatkozó iparági szabvány kidolgozását, illetve, hogy ezeket az üzemanyagokat kereskedelmi használatra is engedélyezzék. Jelenleg a fenntartható üzemanyag aránya legfeljebb 50 százalék lehet a repülőgépekben használt üzemanyag-keverékekben.
Az Emirates és partnerei - a GE Aerospace, Boeing, Honeywell, Neste és a Virent - olyan fenntartható üzemanyagot fejlesztettek ki, amely nagyban hasonlít a hagyományos repülőgép-üzemanyag tulajdonságaira. Több laboratóriumi vizsgálat és szigorú kísérletek után jutottak el egy olyan keverési arányhoz, amely rendelkezik a kívánt tulajdonságokkal.
Nagy lépés a karbonsemlegesség felé
18 tonna fenntartható üzemanyagot állítottak elő a különleges eljárással, amelyet a bemutató repülés során a Boeing óriásgép egyik, GE90 típusú hajtóművébe töltöttek, a másik hajtóművet pedig hagyományos sugárhajtómű-üzemanyaggal látták el.
A fenntartható üzemanyagok meghatározó szerepet fognak játszani abban, hogy a légiközlekedés iparág teljesítse karbonsemlegességi vállalását 2050-re. Ehhez az iparág szereplőinek széleskörű együttműködésére van szükség
– hangsúlyozta Omar Arekat, a Boeing közel-keleti régiós alelnöke.
„A 331-500-as segédhajtómű a Boeing 777-es repülőgép rendszerének szerves része. Jelenleg a segédhajtómű csak olyan üzemanyag-keveréket használhat, amely legföljebb 50 százalék arányban tartalmaz fenntartható üzemanyagot, így a mostani bemutató repülés jelentős lépés a 100 százalékos fenntartható üzemanyag-használat engedélyeztetése felé” - mondta Mosab Alkubaisy, a Honeywell Aerospace Middle East légitársaságokért felelős igazgatója.