A Szolidaritás Közlekedési Csomópont (CPK) Varsótól 40 kilométerre, egy háromezer hektáros területen valósult volna meg. Az állami finanszírozással építendő multimodális csomópontot 40 millió utas kiszolgálására tervezték, helyet kapna benne repülőgépi terminál, gyorsvasút és buszállomás, irodák, szállodák és kereskedelmi egységek is.
A cél, hogy a CPK-t Lengyelország összes nagyobb városából legfeljebb 3 óra vonatozással elérhetővé tegyék.
Az októberben bejelentett tervek szerint a francia Vinci Airports és az ausztrál IFM befektetési alap konzorciuma lesz a csomópont stratégiai partnere. A befektetők hozzájárulnak majd a repülőtér megépítéséhez szükséges tőkéhez, valamint átadása után az üzemeltetési feladatokhoz.
Az Economx már megírta, hogy a lengyelországi Legfelsőbb Auditálási Hivatal (NIK) számos kritikát fogalmazott meg az eredeti tervekkel kapcsolatban, többek között az ötlet kétes üzleti létjogosultságról, a megbízhatatlan tervezésről és betarthatatlan határidőkről.
A lengyel média tájékoztatása szerint most a Tusk-kabinet felülvizsgálja a grandiózus terveket. Első lépésként a CPK fejlesztő vállalatának teljes vezetését, igazgatótanácsát és ügyvezető igazgatóját is menesztették. A cég élén három hónapig Filip Czernick, a Szczecin-Goleniów repülőtér felügyelőbizottságának elnöke áll majd. A kormány pedig irreálisnak minősítette a munkálatok befejezésére kitűzött 2028-as dátumot.
Maciej Lasek pénzügyminiszter-helyettes szerint a kormány tartja magát a kivitelezéshez, de de légi és vasúti közlekedési szakértőket bevonva egyeztetéseket kezdeményez a befektetésről. A miniszter-helyettes úgy fogalmazott hogy az ország éveket veszített a meglévő repterek fejlesztésével amiatt hogy forrásait az új csomópontra fókuszálta.