A Lexus tavaly 72 441 autót adott el Európában, ebből 19 638 talált gazdára Oroszországban és 1881 Ukrajnában. A Toyota március 2-án jelentette be, hogy az ukrán megszállás miatt leállítja a termelést oroszországi gyárában, és határozatlan időre leállítja az országba irányuló járműimportot is - írja az Autonews.
A Lexus Europe vezetője, Spiros Fortinos azt mondta, hogy idén pontosan akkora eladásokra számít, ahány autójuk Oroszországban van. Áprilisig egyébként 1738 járművet adtak el az orosz piacon, amely 76 százalékos csökkenés éves összevetésben.
Az európai eladásokat a cég 50 ezer darabosra becsüli idén. Tavaly az Egyesült Királyság volt a márka második legnagyobb európai piaca Oroszország után, 13 840 jármű eladásával, a harmadik Lengyelország (6081 jármű), Spanyolország pedig a negyedik (6601 jármű).
A vállalat növekedésre akkor számít, ha az RX SUV új generációja megjelenik. 2023-ban pedig érkezikaz RZ egy kizárólag elektromos hajtással szerelt modell, amelyből 6 ezer darabot terveznek értékesíteni a kontinensen.
Bár a Lexus európai eladásainak 87 százalékát jelenleg a SUV-ok teszik ki, a vállalat nem akar kizárólag SUV-márkává válni - mondta Fortinos. Kínálatuk része most is az ES és az LS szedánok, illetve az RC F kupé és az LC kabrió.