A szerbiai élelmiszer-kiskereskedelmi piac 2020-ban tovább növekedett és a 8 legnagyobb szereplő forgalma átlépte a 3 milliárd eurót is - írja az European Supermarket Magazine nemzetközi kiskereskedelmi szakportál. 

A Delhaize, a Mercator-S és a Lidl továbbra is domináns Szerbiában, de a legnagyobb növekedési ütemet a német diszkontlánc produkálta. A Lidl Srbija forgalma ugyanis 2020-ban 54 százalékkal, a 2019-es 315 millió eurós forgalomról 485 millió euróra ugrott.

A Lidl 2018 októberi nyitása óta már 57 üzletet számlál az országban, ebből 11-et tavaly nyitottak meg és az ország egyik legnépszerűbb munkáltatójává vált. Elnyerte a "Top Employer Serbia" díjat a jelentős bér-és juttatási politikájának köszönhetően, és sok dolgozót a rivális áruházaktól csábított át.

A piacvezető Delhaize Serbia, amely a Maxi szupermarketekkel és a Shop&Go üzletekkel van jelen az országban, több mint 6 százalékkal több bevételt (944 millió euró) ért el tavalyelőtt, mint 2019-ben. A Mercator hipermarketeket üzemeltető cég (Mercator-S) 680 millió eurós összbevételt regisztrált, amely szintén erős növekedést a járvány előtti időszakhoz képest.

A 2018-2020-as időszakra vonatkozó pénzügyi adatokból kiderül, hogy szinte valamennyi élelmiszer-kiskereskedő bevételei növekedtek, csak a Metro bevételei csökkentek, míg a DIS-é nagyjából azonos szinten van.