Vegán kozmetikumokkal újít a Lidl - írja a brit You magazin online kiadása.
Az új, olívaolajat tartalmazó termékek a Lidl kozmetikummárkájához, a Cienhez tartoznak és a brit üzletekben mindegyik terméket 1,99 fontért, azaz 775 forintért adják. Az új vegán kencék közé tartozik egy 75 milliliteres kézkrém, egy arckrém, valamint egy 300 milliliteres tusfürdő és a testápoló. A termékekben bio minősítésű olívaolaj van és vegánok, azaz nem tartalmaz állati összetevőket.
A vegán kozmetikumok a konkurens Aldinál is megjelentek már: idén januárban debütált a brit boltokban a Lacura termékek vegán, cruelty free, azaz állatkísérletmentes változata. A kilenc természetes összetevőket tartalmazó termékből álló paletta nappali krémje például 5,99 fontba, azaz több mint 2300 forintba, míg a szemránckrém 3,99 font, azaz több mint 1500 forintba kerül.
Többet fizetnének a természetességért
Az emberek pedig egyre nyitottabbak a természetes összetevőket tartalmazó termékek iránt. A Nielsen közvélemény-kutató cég tavalyi felmérése szerint összességében a fogyasztók 73 százaléka mondta azt, hogy biztosan vagy valószínűleg változtatna a vásárlási szokásain annak érdekében, hogy csökkentse a környezetre gyakorolt negatív hatását.
Mivel a vásárlók egyre jobban tisztában vannak azzal, hogy mit visznek vagy éppen kennek a testükre, jobban érdeklődnek az olyan termékek iránt - és ezekért akár többet is hajlandóak fizetni -, amelyek közben a környezetet is segítik. A globális kutatás szerint a vásárlók 41 százaléka lenne hajlandó többet fizetni olyan termékekért, amelyek csak természetes vagy bio összetevőket tartalmaznak.