A Lidl az első áruházlánc a briteknél, amely a korábbi terveknek megfelelően bevezeti az újratölthető termékek árusítását. A Retail Gazette kiskereskedelmi szakportál cikke szerint az új rendszer két elemből áll: újratöltő gépből és újratölthető zacskóból, hasonlóan a feltöltött állapotban lévő zacskókhoz. A gépeket a mosószereket kínáló polcok egy részének helyére telepítik.
A hatékonyság igézetében már azt is kiszámolták, hogy egy-egy gép 66 szokásos mosószeres flakon helyét foglalja el, miközben egy betárazással 245 zacskót lehet vele újratölteni. Ez testvérek között is háromszoros értékesítési kapacitást jelent.
Az Egyesült Királyságban egyébként már az év elején tervezték, hogy bevezetik az újratölthető rendszereket, amelyeket ezek szerint a mosószereknél kezdenek, de vélhetően az élelmiszerekre is kiterjesztenek majd. A legnagyobb ottani boltlánc, köztük a Waitrose, az Ocado, a Morrisons, a Marks & Spencer és az ellátási láncokért felelős CHEP egy olyan partnerséghez csatlakozott, amelynek célja az újratölthető termékek elterjesztése.
Hülyebiztos megoldás
A brit Lidl szerint az újratöltő automatáknál a vásárlók egy érintőképernyős élménnyel lehetnek gazdagabbak azzal, hogy feltöltik a zacskókat. Ráadásul a fejlesztők gondoltak arra is, hogy egy ilyen rendszer kisvártatva a földre meg mindenhova kicsorgó mosószertől lenne ragadós és az abba beleragadó kosztól mocskos. Ezért olyan kupakokkal ellátott zacskókat alkalmaznak, amelyeket rá kell pattintani az adagoló csapjára, majd ezt követően automatikusan történik az utántöltés. (Ez a Forma-1-es autók gyors benzintöltő rendszereire emlékeztet, amelynél a tűzveszély miatt szintén elkerülendő, hogy kicsepegjen a benzin.) A gép azt is érzékeli, hogy valaki új zacskót használ vagy használtat, és ennek megfelelően állítja ki a számlát.
Az áruházlánc szerint az újratöltő megoldás komoly megtakarítást hoz a fogyasztónak és mérsékli a műanyagflakon-felhasználást. A programot egy hat hónapos tesztidőszakkal indítottak, pozitív vásárlói reakciókkal, amit további féléves teszt követ.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!