A kiskereskedő, amely azt állítja, hogy a brit háztartások 60 százaléka már az ő üzleteiben vásárol, azt mondta, hogy a vásárlók csak az elmúlt hónapban költéseikben 58 millió font többletet hoztak a Lidlnek, mivel nagyobb megtakarítási lehetőségeket keresnek.
A Lidl brit üzletágának adózás előtti nyeresége a tavalyi 9,8 millió fontról a február végén zárult üzleti évében 41,1 millió fontra ugrott, az EBIT pedig 80 százalékkal 79 millió fontra emelkedett, ami a harmadik egymást követő évben "pozitív növekedést" jelentett - jelentette a Retail Gazette.
A diszkont árbevétele 1,5 százalékkal 7,8 milliárd fontra emelkedett, ez kétéves összehasonlításban 13 százalékos növekedés. A Lidl GB 2021-22-es 41,1 millió fontos (49 millió dollár) profitja 7,8 milliárd fontos bevétel mellett "nagyon szerény nyereség", de a vállalat hosszú távra koncentrál" - mondta Ryan McDonnell vezérigazgató a Reutersnek az eredmények közzététele után.
Az árrés azért alacsony, mert a vállalat sokat invesztált az árak féken tartásába.
McDonnell megjegyezte, hogy a Lidl GB a 2022. február 28-ig tartó évben 653 millió fontot fektetett befektetett állóeszközökbe, többek között két új elosztóközpontba és több mint 50 új üzletbe, több kollégát vettek fel, kétszer emelték a béreket és beruháznak brit beszállítói bázisukba is.
"Csak ebben az évben 50 millió fontot fektettünk be az órabérek emelésébe, amivel a legjobban fizető kiskereskedő lettünk, 5 millió adag ételt adományoztunk, és a tavalyi évhez képest hetente több mint 770 ezerrel több vásárlót szolgálunk ki.”
A Lidl GB, az ország hatodik legnagyobb szupermarketcsoportja jelenleg több mint 935 üzletben kereskedik, és 2025-re 1100 üzletet tervez.