A multinacionális boltláncok offenzívát indítanak a romániai piacon, 1 milliárd euróból boltok, logisztikai központok megnyitását tervezi - írja a Maszol.ro.
A Magyarországon közel 200 boltot működtető Lidl tulajdonosa, a német Schwarz-csoport költi a legtöbbet. Az egyik leánycég, a Kaufland 300 millió eurót fordít a romániai terjeszkedésre, a Lidl román cége pedig 200 millió euróból nyitna 15 új üzletet.
A romániai piacon a tíz legnagyobb boltlánc tavaly 68 milliárd lejes (több mint 4200 milliárd forint) forgalmat ért el és az ottani kiskereskedelmi forgalom 60 százalékát adják. A piacvezető a Kaufland, a második a francia Carrefour, a harmadik pedig a Lidl. A top tízben ott van még a Profi, a Mega Image, az Auchan, a Metro, a Penny Market, a Selgros és a Cora is.