Csütörtökön késő este bejelentette a Lufthansa, hogy megegyezésre jutott a Verdi szakszervezettel a hetek ótatartó béremelési vitában a Verdi szakszevezettel a földi kiszolgáló személyzet esetében. A megállapodás a jövő év végéig három lépcsőben havi béremeléseket tartalmaz - közölte a Verdi a Bloomberggel. A check-in személyzet 13,6 és 18,4 százalékot közötti fizetésemelést kap, ami segít a dolgozóknak megbirkózni a magasabb energiaszámlákkal.
„A megállapodás tartalmazza az infláció kompenzálását és a reálbérek további emelését” – mondta Christine Behle, a Verdi főtárgyalója, aki szerint fontos eredményt értek el a magas inflációs környezetben.
A megállapodásra azt követően került sor, hogy a földi személyzet múlt havi figyelmeztető sztrájkja több száz járattörlést eredményezett a Lufthansa frankfurti és müncheni csomópontjain. A légitársaság csütörtökön közölte, hogy a munkabeszüntetések mintegy 35 millió eurójába kerültek (13,8 milliárd forintjába).
A Lufthansa is elégedett
Michael Niggemann, a légitársaság emberi erőforrásokért felelős igazgatósági tagja üdvözölte a megoldást. Megismételte, hogy a légitársaság bízik abban, hogy sikerül megállapodni a pilótákkal és a légiutas-kísérő személyzettel, akik szintén magasabb béreket követelnek az emelkedő fogyasztói árak ellensúlyozására.
A Lufthansa további fennakadásokkal nézhet szembe, ha nem tud megállapodni a pilóták szakszervezetével a bérmegállapodásról. A tagok már a sztrájk mellett szavaztak, de még nem döntöttek a annak időpontjáról. A pilóták sztrájkja Európa legnagyobb légitársaságánál tovább fokozná a nyári káoszt az egész kontinensen, ahol a repülőterek és a légitársaságok a járvány okozta lassuláshoz képest megugrott foglalások miatt küzdenek.
Inflációs nyomás Németországban is
A Németországban megugró infláció miatt a munkavállalók magasabb béreket követelnek, ami több ágazatban is sztrájkfenyegetést eredményez. A Lufthansa pilótái béremelést követelnek a közel kétszámjegyű fogyasztói áremelkedés ellensúlyozására.
Carsten Spohr vezérigazgató ígéretet tett arra, hogy 2024-re legalább 8 százalékra növeli a légitársaság nyereséghányadát, amire szerinte az adósság csökkentése miatt van szükség. A munkavállalók képviselőivel folytatott viták és a bérekkel kapcsolatos engedmények azt sugallják, hogy Spohrnak nehézségei lehetnek e célok elérésében, mivel megpróbálja egyensúlyba hozni a több alkalmazottra való igényt a költségcsökkentési törekvésekkel.
Ennek ellenére a légitársaság ebben a hónapban közölte, hogy a második negyedévben visszatért a nyereségességes működéshez, és profitált a megugró utazási keresletből, amely az ágazatot a viteldíjak emelésére és a szabad helyek korlátozására kényszerítette.