A csütörtökön közzétett éves beszámoló tanúsága szerint Európa második számú légiközlekedési vállalatának bevételei az egy évvel korábbihoz képest 63 százalékkal, 13,58 milliárd euróra csökkentek. A csoport kamatfizetés és adózás előtti vesztesége (EBIT) 7,35 milliárd euróra rúgott, szemben az egy évvel korábbi 1,85 milliárd eurós nyereséggel. A nettó veszteség 6,72 milliárd euró, részvényenként 12,51 euró volt tavaly, míg 2019-ben 1,21 milliárd euró, részvényenként 2,55 euró nyereséget termelt a csoport.
A csoport adósságállománya 43 százalékkal, 9,92 milliárd euróra emelkedett, míg a munkavállók száma 20 százalékkal, 110 065-re csökkent december végére.
Tavaly a járatok száma 67 százalékkal, 390 900-ra, az utasok száma pedig 75 százalékkal, 36,35 millióra csökkent. A teherszállítási üzletág eredményessége viszont jelentősen javult: a kiigazított kamatfizetés és adózás előtti eredménye 722 millió euróra nőtt, a 2019-es 1 millió euróról, miközben kapacitása 36 százalékkal csökkent.
A negyedik negyedévben a csoport bevételei 71 százalékkal, 2,59 milliárd euróra csökkentek. A kamatfizetés és adózás előtti veszteség 1,49 milliárd eurót, az adózás utáni veszteség pedig 1,14 milliárd eurót tett ki.
Elemzők az év egészére 6,63 milliárd, a negyedik negyedévre 1,24 milliárd euró kamatfizetés és adózás előtto veszteséget vártak.
A csoporthoz a névadó Lufthansa mellett az Eurowings, az osztrák Austrian Airlines, a svájci Swiss és Edelweiss Air légitársaság, valamint a belga Brussels Airlines diszkont légitársaság tartozik. Valamennyi vállalatnál átalakítási, költségcsökkentési programokat indítottak tavaly a példátlan válságot előidéző járvány miatt. A német, a belga, az osztrák és a svájci állam együttesen 9 milliárd euróval támogatta meg a Lufthansa csoportot.
Carsten Spohr vezérigazgató korábban arra számított, hogy a Lufthansa idén elérheti a 2019-es kapacitás 60 százalékát, ma már csak 40-50 százalékot remél. Úgy fogalmazott, hogy 2021 a vállalatcsoport átalakításának és korszerűsítésének éve lesz. Most vizsgálják annak lehetőségét, hogy a légiflotta 25 évesnél idősebb gépeit nem engedik több felszállni. Megerősítette, hogy kivonják a forgalomból a maradék nyolc Airbus A380-as, Superjumbo néven is ismert géptípust, amelyek ugyan fiatalabbak, de falják az üzemanyagot. Az eddigi leépítések mellett Németországban további tízezer munkahelyet szüntetnek meg. Az év egészében a működés ismét veszteséges lesz, de kisebb mértékben mint tavaly.