Az elektromos ablakemelők hibája miatt összesen 7,43 millió autót hív vissza javításara a szervizekbe a Toyota Motor Corp. Ez a legnagyobb egyszeri ilyen akció 1996 óta, amikor a Ford nyolcmillió járművén kellett orvosolni egy bizonyos a gondot, nevezetesen a gyújtáskapcsoló motortűzzel fenyegető hibáját - emlékeztetett a Reuters. A Toyota az elmúlt évtized végéig sikeresen építette azt az imázst, hogy a legjobb minőségű járműveket kínálja az autóiparban, ám 2009 és 2011 között több mint tízmillió autót kellett visszahívnia különböző hibák miatt.

Ezt követően a cég vezetősége megesküdött arra, hogy az értékesítés bővítésének hajszolása helyett - ami a 2000-es évek elején jellemezte tevékenységüket - visszatérnek a hibátlan minőség garantálásához, ami jelentéktelen kócerájból világmárkává tette a Toyotát. A mostani visszahíváshoz vezető hiba 2008-ban jelentkezett először. Az ablakemelők kapcsolóját a cég közlése szerint 40 perc alatt tudják megjavítani. Esetenként csak hőálló kenőanyagot kell a rendszerbe juttatni, máskor ki kell cserélni az alkatrészt.

Füst az ablakból

A hiba nem okozott balesetet, sérülést, legrosszabb esetben némi füst szállt fel az ablakból. A Toyota nem közölte, hogy mennyibe kerül a javítás, vagy hogy miként érinti ez az eredményét. Az kiderült, hogy az USA-ban 2,47, Kínában 1,40, Európában 1,39 millió, Japánban 459 ezer autót várnak a szervizekbe. A Japánon kívüli visszahívásokban más típusok mellett bizonyos Yarisok, Corollák, Aurisok, Camryk és RAV4-ek is érintettek.

A baj nem jár egyedül mondása most igaznak bizonyult a Toyotával kapcsolatban, ugyanis egy nappal korábban kénytelen volt bejelenteni, hogy Kínában majdnem felével zuhantak eladásai. Ezt a Japán és Kína közti szigetvita okozza, ami miatt a kínai autósok jelentős része bojkottálja a szigetország autómárkáinak vásárlását.