A Jones Lang LaSalle 150 vezető nemzetközi kiskereskedő jelenlétét elemezte 55 európai piacon, ez alapján készítette el a tíz legvonzóbb európai kereskedelmi célpont mutatóját. Az elemzés rávilágít arra, hogy míg London vonzza a legnagyobb számú nemzetközi kiskereskedőt, addig az USA exportálja a legtöbbet márkát, az európai piacon jelen lévők 20 százaléka amerikai.
Jelenleg Magyarország nem elsődleges célpont a nemzetközi márkák részére a régióban. Elsősorban a diszkont láncok, az alacsonyabb és közép kategóriájú márkák keresik a lehetőségeket, de a többség 6-12 hónapra felfüggesztette terjeszkedését a gazdasági helyzetre és a kiskereskedelmi piac nehézségeire hivatkozva - áll a közleményben.
A Jones Lang LaSalle "Nemzetközi Kiskereskedelmi Vonzerő Indexe" élén London, Párizs és Moszkva áll, a Közép-Kelet-európai régióból az első tíz városba egyedül Prága került be, a hatodik helyre. Korábban a szakértők úgy vélték, hogy a nagy márkák Lengyelországban tesztelik a régiós piacot, és csak ha az ott megfelelő, akkor jönnek délebbre.
Számos vezető nemzetközi márka kizárólag kiemelkedő helyszíneken hajlandó terjeszkedni, ennél kevesebbel nem éri be. Ez a trend a prémium elhelyezkedésű üzletek bérleti díjait tovább emeli, míg a másodlagos helyszíneken magasabb az üresedés, illetve csökken a területek iránti kereslet.