A német Daimler AG, a világ harmadik legnagyobb luxusautó-gyártója 95 százalékkal növelte üzemi nyereségét az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. A siker az olyan új modelleknek köszönhető, mint amilyen például a Kecskeméten készülő CLA kupé-szedán. A cég huszáros rohamát még a gyors bővüléssel járó költségek sem tudták jelentősen lassítani.
Az EBIT eredmény 1,79 milliárd euró lett január és március között a 2014 azonos időszakában elért 917 millió után. Az árbevétel 13 százalékkal, 29,5 milliárd euróra ugrott a bővülő autóeladásoknak köszönhetően. A profiton belül a Mercedes-Benz személyautókat gyártó divízió nyeresége a bevétel hét százaléka volt, míg az elemzők ennél kissé nagyobb arányt vártak és a cégvezetés a 10 százalékos ráta elérését tűzte ki célul a vállalat elé. Elemzők a C-Osztály felfrissítésével, a GLA hobbi-terepjáró megjelenésével és a fejlesztéssel kapcsolatos más költségekkel magyarázzák a profitráta lassú javulását.
Az első negyedévben 15 százalékkal kelt el több csillagos jelvényes autó, mint egy évvel korábban. A 374 ezer fölé kúszó értékesítésben nagy szerepe volt az S-Osztályú autók iránti kereslet több mint 70 százalékos megugrásának. A kompakt modellek - köztük a CLA és GLA - eladása 28 százalékkal nőtt. A Damler két nagy versenytársa, a BMW és az Audi 12-12 százalékos első negyedéves növekedésről adott számot.
A tízszázalékos profitráta elérése érdekében a Mercedes fontolgatja néhány német autószalonjának eladását, illetve a kezében lévő értékesítő helyek kiszervezését egy önálló vállalatba. Ettől remélik a hazai eladások nyereségességének javulását. A 15 ezer embert foglalkoztató 158 németországi Mercedes-szalon és -szerviz csak kétszázalékos haszonkulccsal működik.