A Napi Gazdaság keddi cikke
A nettó nyereség 912 millió dán koronára (161 millió dollár) emelkedett az egy évvel korábbi 316 millióról. Az árbevétel másfél milliárd koronával, 14,9 milliárd koronára nőtt. Az eredmény javulását számos körülménynek köszönheti a cég. Az első ezek közül az, hogy Oroszországban a viszonteladók növelték készleteiket. A második a marketingkiadások átalakítása 2010 utolsó három hónapjához képest, a harmadik a gyenge nyári európai értékesítéseket követő intézkedések következetes végrehajtása, míg a negyedik a kiadások tudatos kézben tartása.
2011 ugyan nehéz év volt − a nyersanyag- és az energiaköltségek folyamatosan nőttek és az orosz piacon értékesítési nehézségek adódtak −, Észak- és Nyugat-Európában, valamint Ázsiában azonban jól alakult a forgalom, mind az eladott mennyiséget, mind a pénzügyi eredményt tekintve − jelentette ki Ruhl Rasmussen, a Carlsberg vezérigazgatója.
A társaság továbbra is a mennyiségi és a minőségi értékesítés egyensúlyának fenntartására törekszik, ezen belül Oroszországban − ahol a versenytársak reklámhadjárata miatt csökkent a Carlsberg termékeinek népszerűsége − határozottan bővíteni kívánják a cég piaci részesedését. Mindezek eredményként az üzemi eredmény 2012-ben várhatóan a 2011-es szint körül alakulhat.