Az Egyesült Államok több államában, köztük Kaliforniában perek sorozata indult az Anheuser-Busch Inbev ellen, mert a felperesek állítása szerint vizezi márkás söreit. A Budweiser és a Michelob palackjain például az szerepel, hogy alkoholtartalmuk öt, illetve a light fajták esetén négy százalék, ám e két márka egyes változatain, továbbá a Hurricane High Gravity Lager, a King Kobra, a Busch Ice, a Narural Ice és a Bud Light Lime sörök esetén a feliratok nem felelnek meg a valóságnak. Az eljárásokat az elmúlt napokban indították el, mindegyik legkevesebb ötmillió dollár kár okozásával vádolja a sörgyártót.
A pereket a vállalat korábbi alkalmazottainak vallomására alapozzák, akik a cég 13 sörfőzőjében dolgoztak. Az információt szolgáltató személyek közül néhányan magas vezetői beosztást töltöttek be. A volt AB InBev-dolgozók szerint a vállalatnál a költségcsökkentés normális eleme volt a sör hígítása. A pluszvizet a palackozás előtt adták hozzá az italhoz, amivel három-nyolc százalékkal mérsékelték annak alkoholtartalmát.
Belga hatás?
Az Anheuser-Busch 2008-ban egyesült az InBevvel. A cég 2011-ben tízmilliárd gallon sört állított elő, ebből hárommilliárdot az USA-ban. Profitja elérte a 22 milliárd dollárt. A periratok elismerik, hogy a cég kifinomult ellenőrzési rendszerrel vizsgálja termékei minőségét, amelyek egyebek mellett egy század százalékpontos pontossággal mérik az alkoholtartalmat, ám azt állítják, hogy az egyesülés után a sörgyártó egyre gyakrabban vizezte népszerű márkáit.
A társaság természetesen tagadja a vádat, teljesen alaptalannak minősíti azt és leszögezi, hogy söreinek címkézésében rigorózusan követi az előírásokat. Az AP hírügynökség az egyik - hűséges Budweiser-fogyasztó - felperest képviselő Boxer ügyvédi irodától megtudta, hogy vannak bizonyítékaik, amelyek megerősítik a volt alkalmazottak állítását. A Boxer ugyanakkor nem nyilatkozott arról, hogy végeztettek-e független teszteket a sörök alkoholtartalmának igazolására.