A Kellanova többet között olyan márkák mögött áll, mint a Cheez-It és a Pringles. A vállalat mintegy 27 milliárd dolláros piaci értékkel bír, és adósággal együtt az egyik legnagyobb üzletkötés lehetne a csomagolt élelmiszer-ágazatban – írja a Reuters.
Az amerikai cég részvényei a WK Kellogg Co KLG.N-től való tavaly októberi leválást követően mintegy 20 százalékkal emelkedtek. Ennek ellenére még mindig kénytelenek árengedményeket tenni versenytársaikhoz képest.
A források szerint nem biztos, hogy a Kellanova folytatni fogja a felvásárlásra irányuló tárgyalásokat a Marssal. Az is elképzelhető, hogy más érdeklődő is felbukkan, még semmilyen üzlet nem garantált.
Kellanova nem kívánt nyilatkozni az üggyel kapcsolatban, míg a Mars szóvivői nem reagáltak azonnal a megkeresésekre.
Az infláció és a keresletet terhelő fogyókúrás gyógyszerek hatása miatt a csomagolt élelmiszer-ágazatban egyre gyakrabban születnek hasonló üzletek. Tavaly a J.M. Smucker SJM.Nac 5,6 milliárd dollárért vásárolta fel a Twinkiest gyártó Hostess Brands-et.
Sok üzletkötés azonban kisebb mértékű volt, mint például a Heinz és a Kraft csaknem egy évtizeddel ezelőtti összeolvadása, mivel az amerikai trösztellenes szabályozó hatóságok egyre jobban aggódnak, hogy az hasonló üzletek magasabb árakhoz és a fogyasztók választási lehetőségeinek csökkenéséhez vezetnek.
Az élelmiszerárak 2019 és 2023 között 25 százalékkal gyorsabban emelkednek, mint más fogyasztási cikkek és szolgáltatások árai – derül ki az Egyesült Államok Mezőgazdasági Minisztériumának friss statisztikáiból.
Újra magyar kézbe kerülnek a népszerű retro édességek
A Nestlé 33 év után megválik és a Cerbonának adja el a Boci csoki, a Melba és a Párizsi kocka védjegyeit.Bővebben--->
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!