A Kellanova többet között olyan márkák mögött áll, mint a Cheez-It és a Pringles. A vállalat mintegy 27 milliárd dolláros piaci értékkel bír, és adósággal együtt az egyik legnagyobb üzletkötés lehetne a csomagolt élelmiszer-ágazatban – írja a Reuters. 

Az amerikai cég részvényei a WK Kellogg Co KLG.N-től való tavaly októberi leválást követően mintegy 20 százalékkal emelkedtek. Ennek ellenére még mindig kénytelenek árengedményeket tenni versenytársaikhoz képest. 

A források szerint nem biztos, hogy a Kellanova folytatni fogja a felvásárlásra irányuló tárgyalásokat a Marssal. Az is elképzelhető, hogy más érdeklődő is felbukkan, még semmilyen üzlet nem garantált. 

Kellanova nem kívánt nyilatkozni az üggyel kapcsolatban, míg a Mars szóvivői nem reagáltak azonnal a megkeresésekre.

Az infláció és a keresletet terhelő fogyókúrás gyógyszerek hatása miatt a csomagolt élelmiszer-ágazatban egyre gyakrabban születnek hasonló üzletek. Tavaly a J.M. Smucker SJM.Nac 5,6 milliárd dollárért vásárolta fel a Twinkiest gyártó Hostess Brands-et.

Sok üzletkötés azonban kisebb mértékű volt, mint például a Heinz és a Kraft csaknem egy évtizeddel ezelőtti összeolvadása, mivel az amerikai trösztellenes szabályozó hatóságok egyre jobban aggódnak, hogy az hasonló üzletek magasabb árakhoz és a fogyasztók választási lehetőségeinek csökkenéséhez vezetnek.

Az élelmiszerárak 2019 és 2023 között 25 százalékkal gyorsabban emelkednek, mint más fogyasztási cikkek és szolgáltatások árai – derül ki az Egyesült Államok Mezőgazdasági Minisztériumának friss statisztikáiból.

Újra magyar kézbe kerülnek a népszerű retro édességek

A Nestlé 33 év után megválik és a Cerbonának adja el a Boci csoki, a Melba és a Párizsi kocka védjegyeit.
Bővebben--->