A brit Dr. Martens lábbeli márka vaskos bakancsairól az a hír járja, hogy ellenállnak a viszontagságos időjárásnak, az olajnak, a zsírnak, a savaknak és az üzemanyagoknak. Úgy tűnik, van még valami, aminek az alapító nevét viselő termék és a gyártó cég szintén ellenáll: az infláció.

Ezzel vezeti fel a Reuters a vállalat márciusban végződött üzleti évéről szóló beszámolót, amely impozáns adatokat tartalmaz. A vállalat részvényei 25 százalékkal drágultak, miután kiderült, hogy árbevétele 18 százalékkal, 908 millió fontra nőtt az egy évvel korábbihoz képest, az adózás előtti profit pedig 43 százalékkal, 214 millió fontra ment fel.

A Reuters értékelése szerint mindez két dologra utal. Az egyik, hogy még a gazdasági válság miatt kevesebb pénzzel rendelkező fogyasztók is költenek olyasmire, amire nem feltétlenül - vagy legalábbis nem akármilyen áron - van szükségük, ha olyasmiről van szó, ami szükséges ahhoz, hogy sikkesen vegyenek részt az újjáéledő társasági életben.

A másik tanulság, hogy van olyan termék, amely képes ellenállni az inflációnak olyan értelemben, hogy a páranként 150 fontos (70 ezer forint) Martens bakancs ezen az áron is eladható. Miután az árak rendületlen drágulása főként az olcsóbb termékeket sújtja, okos döntés volt korábban a dr. Martens felfelé pozicionálása a szakadt "minőségű" áruk kategóriájából.