A Happy Meal menü - amelyet a cég 1979-ben vezetett be - sok támadást kapott az elmúlt években. Ezért kellett többek között egészségesebbé változtatniuk a kínálatot és a cég ígérete szerint 2022-ben a sajtburgert kiveszik a választható szendvicsek közül.
Az ételek mellett a játékokat is gyakran érte támadás. 2019-ben két brit lány egy petíciót is indított a McDonald's és a Burger King ellen azt követelve, hogy hagyjanak fel a műanyag játékok forgalmazásával. A kezdeményezért 500 ezren támogatták.
A McDonald's pár éve már könyveket kínál a menük mellé és a játékok is újrahasznosított műanyagból készülnek. A cég 2018 óta 30 százalékkal csökkentette azon műanyag-felhasználását, amelynek előállításához fosszilis tüzelőanyagot használtak. 2025-re 90 százalékos csökkentés a cél - olvasható a portálon.
A cég korábban egy tájékoztatón azt közölte, hogy évente több mint 1 milliárd játékot adnak el. Ígéretük szerint az új, környezetbarát darabok sem kerülnek majd többe.
Jenny McColloch, a McDonald's fenntarthatósági vezetője szerint nem a közösségi nyomásra változtatnak, hiszen vannak olyan innovációk, amelyeket már 2019 előtt bevezettek.
Legolvasottabb
Leállították a karácsonykor eltűnt úszók keresését
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Provokáció vagy véletlen? Lengyel vadászgépek árnyékként követték az orosz felderítőt
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Hiába mentek utcára a fuvarozók, egy tollvonással pontot tett az ügy végére a kormány
Üzenetet küld az állam a betegeknek: új szabály jön az EESZT-ben, ennek sokan nem fognak örülni
Nyugdíjasok figyelem: itt a bejelentés, ekkor kapnak pénzt 2026-ban
Bombariadó az Ukrajnából érkező vonatokon, utasokat szállítottak le Magyarországon
Csilliárdokat keresnek ezek játékosok – ők lettek 2025 leggazdagabb sportolói