A McDonald's közösségi média réklámjai és posztjai országonként eltérnek: az alacsonyabb és közepes jövedelmű országokban promótált Instagram-posztokban ugyanis jóval nagyobb hangsúlyt fektetnek a gyermekek és a fiatalkorúak megszólítására, mint a fejlettebb országokban - derül ki egy friss elemzésből.
Míg ezekben az országokban minden ötödik poszt "gyermekbarát" volt, addig a vagyonosabb országokban hirdetett képek és videók közül csak minden nyolcadik - olvasható a BMJ Nutrition Prevention and Health című folyóiratban megjelent jelentésben.
A jelentés rámutat arra is, hogy a vagyonosabb országokban az Instagram-posztok 5 százaléka ábrázolt "egészséges étkezési szokásokat" és 14 százalék tartalmazott árpromóciót vagy ingyenes ajándékokat, míg a szegényebb országok esetében az előbbi csupán 3 százalékot, utóbbi már 40 százalékot ért el.
A vállalat egyre nagyobb fókuszt helyez a gyermekekre, elindították a "Global Happy Meal Goals" kezdeményezésüket, amelyben 12 év alatti gyermekek számára kínálják a "kiegyensúlyozott" menüket.
A gyorsétteremlánc emellett egy globális akció keretében 4 államban, mindössze 8 helyszínen teszteli a McPlant húsmentes hamburgerét, de a szakértők szerint ez akár tovább súlyosbíthatja az adott ország közegészségügyi problémáit. A közösségi média ugyanis elképesztő hatással van a fiatalabb generációra, különösen a szegényebb országokban és félő, hogy a viszonylag olcsón elérhető, olajos és nagymennyiségben nem kifejezetten egészséges ételek hamar nagy népszerűségnek örvendenek.
A McDonald's a világ legnagyobb gyorséttermi lánca, 101 országban több mint 36 ezer éttermet üzemeltet, köztük 14 ezret az Egyesült Államokban.