Amikor a McDonald's február 24-én bemutatja új, ropogós csirkés szendvicssorát, menüjéből kivesz egy magasabb árú prémium csirkeszendvicset - erősítette meg a cég a Reutersnek, amelyet névtelen források arról tájékoztattak, hogy a gyorsétteremlánc három új szendvicse - mindegyik nagyobb filével és új krumplis zsemlével készül majd - 3,49 dollárnál kezdőárról indul majd (kb 1050 forint), és régiótól függően nagyjából 4,69 dollár (1400 forint) lesz a legdrágább új burger.
Hamarosan eltűnik a menüből a drágább - kb. 5 dolláros - Buttermilk Crispy Chicken szendvics, amelynek ára általában 5 dollár körül van. Ez Magyarországon nem volt kapható, leginkább azért, mert nagyon sokban nem tér el az állandó menüsor elemeitől, és igazán nagy siker az Egyesült Államokban sem volt.
A McDonald's menücseréje a többéves csökkenő ügyfélforgalmra reagál: legutóbb 2017-ben nőtt a vendégek szám az éttermekben, de akkor is csak egy százalék körüli volt az ügyfélforgalom növekedése. Az árstratégia megváltoztatása - a Reuters elemzői szerint - jól szemlélteti, hogyan áll a világ legnagyobb éttermi márkája azzal, hogy több pénzt keresnek nagyobb mennyiségű olcsóbb termék értékesítésével, mint kevesebb mennyiségű drágább termékkel.
A csirkével kapcsolatos fogyasztói őrület közepette a McDonald's hamarosan megjelenő szendvicsei az egyik legjelentősebb menüváltozást jelentik. A vállalat szerint a baromfis szendvicsek segíthetnek visszacsábítani azokat, akik a Popeyeshez és a Chick-fil-A-hoz pártoltak át az USA-ban. Mindkét rivális körülbelül 3,99 dollárt számít fel sült csirkés szendvicseiért. A Meki helyzetét pedig rontja, hogy a Kentucky Fried Chicken is új csirkeszendvicses sorra jelentkezik február végéig.
Bár azt egyelőre nem tudni, hogy az amerikai burgerek mikor jelenhetnek meg a magyar éttermekben is, számítani lehet egy-egy felbukkanására, mivel az USA-ban sikeres termékeket kis változtatásokkal, esetleg más néven gyakran kiviszik a nemzetközi piacra. Magyarországon pedig a csirkehús messze az egyik legnépszerűbb hústermék.