A térség GDP-jének növekedése, polgárainak gazdagodása és légiforgalmi mutatói egyaránt azt bizonyítják, hogy Közép-Kelet-Európában a légi forgalomnak még óriási a fejlődési perspektívája - mondta Váradi József, a Wizz Air vezetője a Gazeta Wyborcza vezető varsói napilapnak. Lengyelországnak pedig kulcsfontosságú a szerepe a társaság terveiben. Idén négy repülőgéppel növeltük flottánkat, ezzel 30 százalékkal emelkedett ülőhelyeink száma. Öt év alatt a jelenleginek a kétszeresére növelhetjük az utasok számát - véli Váradi.
Váradi azt nem árulta el, hol alakítanának ki saját bázist Lengyelországban, mivel még folynak a tárgyalások több repülőtérrel, de nem zárta ki annak lehetőségét, hogy akár kisebb repülőterek is számításba jöhetnek. A LOT lengyel nemzeti légitársaság diszkont társasága, az Eurolot csődje után logikusan merül fel a kérdés, hogy nem akarják-e ezt a piaci rést kihasználni. A cégvezető szerint azonban éppen ezek ráfizetéses volta miatt szűnt meg az Eurolot, és a lengyel belföldi járatok átvételét megnehezíti az is, hogy a Wizz Air nem rendelkezik az ehhez szükséges kis gépekkel.
Nem felejtkezve meg arról, hogy a vállalat bevételeinek 91 százalékát az EU-ban generálja, szeretnének a következő években Dél-Európára koncentrálni. A nagy távolságú repülések terén a fejlesztés akadálya a jelenlegi flotta, amelynek gépei 5-5,5 órás repülésekre képesek, így ezen a távon belül keresnek új lehetőségeket - mondta Váradi.