Elismerte a BKV vezérigazgatója, hogy az orosz metrókocsigyártó "gyakorlatilag" újjáépítette az M3 vonalra szánt szerelvényt - írta a Népszabadság. Ez azonban nem jelenti egyértelműen azt, hogy jobbak, mint amilyen járművek szállítására az oroszok vállalkoztak.
A BKV vezetése maga sem hitte, hogy a Metrowagonmash a hulladék régi kocsikat fogja felújítani ahelyett, hogy a budapesti igényeknek megfelelően átalakított újakat szállítana. A napilap számításai szerint az orosz metró nem olcsóbb az M4-es vonalra szállított Alstom-szerelvényeknél, az árkülönbség éppen megegyezik az utóbbiakba beépített, a vezető nélküli közlekedést lehetővé tevő technológia árával.
Az Alstom számításai szerint egy új szerelvény üzemeltetése évente 15 százalékkal olcsóbb, mint egy felújítotté, ami 20-30 éven belül kiegyenlíti az eredeti árkülönbségüket. A BKV elismeri, hogy az orosz szerelvények karbantartás-igényesek maradtak. Eközben a Metrowagonmash csak 36 hónapra vállalt teljes körű jótállást a szerelvényeire, a pótalkatrész-ellátást 20 évre garantálják, az alkatrészek árára viszont nem vállalnak garanciát.