Nem tudott megbirkózni a japán fogyasztók változó ízlésével és a szigetország szuperkompetitív piacával a brit Tesco Plc, ezért úgy döntött, kivonul Japánból - jelentette a Reuters. A kihátrálást két lépcsőben bonyolítják le, az elsőben eladják az ottani leányvállalat 50 százalékos részesedését az Aeon áruházláncnak, a szigetország második legnagyobb kiskereskedőjének, majd később folytatják a maradék részesedéssel.
Az említett körülmények mellett az is a kivonulás melletti érv volt, hogy a Tesco 117 egysége az átlagos japán szupermarketeknél kisebb volt és kis csoportokban, a forgalmas csomópontoktól távol, elszórtan helyezkedett el hat különböző prefektúrában. Az Aeon viszont terjeszkedőben van, így az új szerzemény jól kiegészítheti eddig beruházásait. A cég a Reuters adatai szerint az elmúlt öt évben 775 millió dollárt költött hálózata bővítésére. A Tesco 2003-ban 32,8 milliárd jenért (414,7 millió dollár) vásárolta be magát a japán piacra.