Salice 1960-tól 2007-es nyugdíjazásáig dolgozott a tavaly elhunyt olasz csokoládémágnás, Michele Ferrero jobbkezeként.
A húsvéti csokitojásba rejtett ajándék ötlete az 1970-es évek elején bukkant fel, amikor az édességgyár azon törte a fejét, miként lehetne egész éven át kihasználni a húsvéti csokitojás előállítására szolgáló gyártósort, amely tétlenségre volt kárhoztatva az év legnagyobb részében. A Kinder Sorpresa (Meglepetés) azonnali és tartós sikert aratott, bő négy évtized alatt több milliárd darabot adtak el belőle. A konszern azt állítja, havonta annyi csokitojást gyárt, amennyi elegendő lenne egy 400 ezer négyzetméteres tér befedésére.
Az ötlet Michele Ferreróé, én csak a gyakorlati kivitelező voltam - szokta mondani Salice, aki időközben olyan más sikertermékek megszületésénél is bábáskodott, mint a Ferrero Rocher, a Mon Chéri vagy a Pocket Coffee. Salice a nyugdíjazásakor kapott 400 ezer euró jutalomból létrehozta a Color Your Life alapítványt, amely egy tengerparti kollégiumban segít 13-18 éves fiatalokat tehetségük kibontakoztatásában.
A meglepetés-csokitojás hatalmas sikerét ugyanakkor beárnyékolja több tragédia is - írja az AFP, amely emlékeztet, hogy január közepén a franciaországi Toulouse-ban egy három és fél éves kislány megfulladt a lenyelt ajándéktól.
Az Egyesült Államokban nem is engedélyezik a Kinder-tojás forgalmazását egy 1938-as törvény alapján, amely tiltja, hogy élelmiszeripari termékbe bármilyen egyéb tárgyat tegyenek. 2016 nyara óta be van tiltva az édesség Chilében is, de ott az elhízás elleni harc jegyében.
(Képünk illusztráció.)
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!