Számos termékbemutatóval, köztük az első táblagép piacra dobásával igyekszik feldobni értékesítését a szebb napokat látott finn Nokia mobiltelefon-gyártó. A cég stratégiája homlok egyenest ellenkezik egyik legnagyobb riválisa, az Apple szokásaival: míg az utóbbi cég évente egy újdonsággal örvendezteti meg híveit, a finn vállalat egész csokrot nyújt át vevőinek friss termékeiből - írja a Financial Times a cég háza tájáról kiszivárgó információkra alapozva.
A Nokia Lumia okos telefonjainak értékesítése meglehetősen döcögve halad, ezért az újdonságok feladata, hogy lendületet adjanak az eladásoknak. Becslések szerint az első negyedévben 5,5 millió készülék találhatott gazdára ebből a típusból. Ez a vártnál gyengébb növekedés a 2012. október-decemberi 4,4 milliós eladások után. A pletykák szerint a Nokia júliusban egy továbbfejlesztett képalkotó technológiával ellátott Lumiával rukkol elő, továbbá megjelenik a termékcsalád első számú tagja, a Lumia 920 könnyebb változata.
A legnagyobb újdonság azonban várhatóan egy a mobiltelefonok és a táblakomputerek közötti átmentet jelentő - úgynevezett phablet - készülék bemutatkozása lesz. Ez nagyjából akkora lesz, mint a másik nagy versenytárs, a koreai Samsung tenyérnyi méretű Galaxy Note phabletje. Tudása is az utóbbiéhoz lesz hasonló. Végül a Nokia fel akarja venni a versenyt azokkal az ázsiai gyártókkal, amelyek tavaly óta olcsó okos mobilokkal árasztják el a boltokat. Agresszív terjeszkedést terveznek az olcsó okos telefonok piacán is.