Látványosan megerősítette pozícióit a csokoládéiparban a 170 éves svájci Lindt & Sprüngli, amely egy évvel ezelőtt felvásárolta egyik amerikai riválisát, a Russell Stovert - derül ki a Financial Times jelentéséből. A cégcsoport 17,4 százalékkal, 1,4 milliárd frankra (1,47 milliárd dollár) növelte árbevételét 2015 első felében az egy évvel korábbihoz képest. A Reutersnek nyilatkozó elemzők valamivel jobb, 1,422 milliárd frankos forgalomra számítottak.
Ez a bevétel magában foglalja az amerikai szerzemény teljesítményét is, ugyanakkor a cég a Russell Stover nélkül számolva is jelentősen, 9,4 százalékkal növelte volna forgalmát. A vállalat vezetésének értékelése szerint az elmúlt hat hónapban képesek voltak az iparági átlagnál jobban növelni árbevételt, pedig sok minden szólt ez ellen. Ezek közé tartozik a csokoládépiac stagnálása, a rekordmagasságba emelkedő nyersanyagár, továbbá a rendkívül erős svájci frank.
A Lind & Sprüngli mindezek tükrében fenntartja középtávon 6-8 százalékos organikus - azaz cégfelvásárlások nélkül számolt - növekedési célját. Ha sikerül teljesen integrálni a Russell Stovert, a svájci vállalati újra célul tűzheti maga elé, az EBIT eredmény 20-40 bázispontos növelését. Észak-Amerikában továbbra és két számjegyű ütemben akarják bővíteni értékesítésüket. Az új szerzemény csak megerősítette a svájci cég amúgy is erős pozícióit az Újvilágban.
A csokoládégyártás az elmúlt években súlyos nehézségekkel került szembe, ugyanis a legfontosabb nyersanyag, a kakaó piacán felborult a kereslet és a kínálat egyensúlya. Az előbbi megugrott, miután a nagy feltörekvő országok gyarapodó középosztálya a korábbinál több csokit fogyaszt. Az utóbbi viszont csökkent, mert a világ szűkös - nyugat-afrikai - kakaóbab-termelő térségeiben a rossz időjárás hátráltatta a termesztést. Ez a csokoládétermékek komoly drágulásához vezetett.