A világ legnagyobb teherszállító repülőgépét gyártó ukrán Antonov ezúttal jóval kisebb súlycsoportban száll harcba a világpiacon - a kiöregedett An-26 Curl és az An-32 Cline katonai szállítógépek helyére az An-178-ast (képünkön) állítja.
A kétmotoros, kis hatósugarú, közepes szállítógép, ami csak tavaly mutatkozott be, máris gyűjti a csodálókat. A Popular Science beszámolója szerint képes 99 katonát vagy 10 tonna terhet 4000 kilométeres távolságra szállítani újratöltés nélkül, vagy egy 18 tonnás páncélozott csapatszállítót úgy, hogy nincs szüksége kiépített repülőtérre.
Már megvannak a gép első vásárlói: Abu-Dzabiból a Maximus Air Cargo, Szaúd-Arábia 30 darab An-178-as vásárlásáról írt alá szerződést, az azeri Silk Way Airlines 10-ről. A kínai Beijing A-Star Airspace and Technology Corporation csak egy darabot igényelt, de megvenné a gép gyártásának licencét.
Figyelemre méltó a gép azonnali sikere a civil piacon, holott eredetileg a katonai vásárlókra számítottak - valószínűleg azokra sem kell sokáig várniuk. Különös tekintettel arra, hogy osztályának egyik legolcsóbb gépe, csak 45 millió dollár darabja. Ez nagyjából a fele az Embraer KC-390-esének és kétharmada a Lockheed Martin C-130J-nek.
Az általa leváltani hivatott A-26-osnak és An-32-esnek világszerte több mint 400 szervize van, mindkettő benne van a világ 10 legnépszerűbb katonai szállító gépe között, így joggal számít az Antonov ezen a területen is hatalmas piacra.