A gyümölcsökre és zöldségekre ragasztott címkéket, matricákat küldené nyugdíjba egy új megoldás. Egy holland gyümölcs- és zöldségbeszállító és az ICA svéd szupermarket közösen lézeres jelölést tesztelnek a bio avokádokon és az édesburgonyán - írja a brit Guardian online verziója.
A lézerrel a pigmentet távolítják el a termék héjáról, leegyszerűsítve kiszívják a színét. Mindez nem befolyásolja az adott gyümölcs vagy zöldség eltarthatósági idejét vagy az ízét, ugyanakkor jóval környezetbarátabb megoldás a svéd ICA szupermarket illetékese, Peter Hagg szerint. Azt is elmondta, hogy a lézeres címkézéssel 200 kilométer hosszú és 30 centi hosszú műanyag szalagot spórolnak meg évente az bio avokádók esetében. A lézeres címkézés károsanyag-kibocsátása a hagyományos matricázásnak kevesebb mint 1 százaléka.
Ezt a megoldást természetes brandingelésnek hívják, a MarksSpencer pedig már az Egyesült Királyságban a kókuszdiókon már alkalmazta.
A címlapkép forrása: Pixabay.