Globális szinten az internetes étel-házhozszállítás piacon közel 10 százalékos az éves megtérülés, ebből az következik, hogy ez a szegmens a továbbiakban is dinamikus növekedést produkálhat - áll a PreciseSecurity.com internetes trendekkel foglalkozó szaklap kimutatásában.

Az angol elnevezések alapján "felhő (cloud), "szellem" (ghost), avagy "sötét" (dark) szállítási vállalkozások lényege, hogy nincs hagyományos éttermük, kizárólag megrendelésre szállítanak házhoz ételt.

Tavaly ez a piac összesen 800 milliárd dolláros profitot hozott, a trendek alapján 2026-ra már elérheti az érték a 2300 milliárd dollárt.

A legnagyobb piac az Egyesült Államok, ami a tavalyi 336 milliárdról 2026-ra 972 milliárd profitot jelenthet a szolgáltatóknak. Ebben meglepetés nincs, az átlag amerikai háztartás évi 3500 dollár értékben rendel házhoz ennivalót.

Európa a második legnagyobb piac, ami ugyan elmarad az USA-tól, de itt is hasonló arányú növekedés várható. Jelenleg a házhoz-szállító szektor tízszer olyan sebességgel növekszik mint a hagyományos éttermeké az olyan szolgáltatók térnyerésével, mint az Uber Eats, a Deliveroo és a DoorDash.

Amerikához képest negyedével kisebb volt Európa jövedelmezősége 2019-ben, összesen 253 milliárd dolláros bevétellel. Azonban itt is nagyjából triplázódhat a következő években a piac, 2026-ig 656 milliárd dollárosra duzzadhat.

Ugyan összértékben még elmarad, az ázsiai térség az USA-nál tízszer nagyobb ütemben növekedhet a következő években. Tavaly a régió 198 milliárd dollárnyi profitot termelt, ami 2026-ra 699 milliárdra nőhet.