A német parlament felsőháza, a Szövetségi Tanács (Bundesrat) pénteken fogadta el a jogszabályt. A törvény megköveteli a vezető jelenlétét az önállóan navigáló járműben annak érdekében, hogy bármikor átvehesse az irányítást, ha erre rákényszerül, vagy a jármű vezérlő rendszere erre felszólítja. A vezetőnek azonban nem kell a kezeit a kormányon tartania, és nem kell az utat figyelnie sem, bármivel elfoglalhatja magát.
A törvény a baleseti felelősség megállapítása miatt megköveteli, hogy a jármű "fekete dobozzal" legyen felszerelve, ami minden paraméter, esemény és beavatkozás mellett rögzíti azt is, hogy mikor állt jármű számítógép és mikor ember irányítása alatt.
Alapvetően minden balesetért, amiben az önállóan navigáló jármű érintett, a benne ülő vezető fog felelősséggel tartozni. Kivéve azokat az eseteket, amikor maga a vezérlő rendszer mondja fel valamilyen okból a szolgálatot, mert az a gyártó felelőssége lesz. A technológiai fejlődés függvényében a most meghozott törvényt két év múlva tervezik felülvizsgálni.
A törvény gyakorlatilag az autógyárak számára teszi lehetővé, hogy "élesben" teszteljék autonóm mobilitási technológiai fejlesztéseiket. A tesztelés során keletkező adatok biztonságának és kezelésének a kérdését a mostani törvény nem rendezi. Alexander Dobrindt német szövetségi közlekedési miniszter az autó feltalálása óta a legnagyobb mobilitási forradalomnak nevezte az "autonóm autó" megjelenését.