A tavalyi év végén és az idei év elején az előző évinél 40 százalékkal is kisebb volt az Oroszországba irányuló és onnan érkező utasforgalom - közölte Martin Riecken, a Lufthansa európai igazgatója. Az Európai Utazási Bizottság (European Travel Commission) adatai szerint az Európába repülő orosz turisták száma 2015 első negyedében 30 százalékkal zuhant - írta a Russia Beyond the Headlines. Az oroszok a tavalyinak csupán 10 százalékát költik külföldi repülőutakra.
A légitársaságok ebből levonják a logikus következtetéseket - és menekülnek. A Delta Air Lines, az egyetlen amerikai társaság, amely jelenleg még közvetlen járatokat üzemeltet Oroszországba, decemberben leállítja New York-Moszkva járatát, az EasyJet októberben megszünteti a Manchester-Moszkva járatot. Kivonul az orosz piacról a Niki német és az Aigle Azur francia fapados társaság.
A nagy légitársaságok több relációban az eddigieknél kisebb repülőgépeket indítanak, illetve ritkítják a járatokat. A helyzetért az elemzők szerint a rubel tavalyi drámai gyengülése mellett a dollár erősödése a felelős, de úgy vélik, az orosz valuta erősödése optimizmusra ad okot. Ugyancsak javíthatja a helyzetet a Moszkván és Szentpéterváron kívüli körzetek forgalmának növekedése, amire a FinnAir, a FlyDubai és a spanyol Vueling mellett több kínai légitársaság is rávetette magát.